Ofcom opens 15 investigations into RT’s Ukraine war coverage

Kremlin-backed English-language TV station could close if found in breach of impartiality standardsKremlin-backed television station RT could lose its licence to broadcast in the UK after media regulator Ofcom launched 15 separate investigations into its news coverage of the war in Ukraine.The English-language channel, once known as Russia Today and fronted by several British presenters and journalists, has repeatedly echoed President Putin’s narrative of the invasion. It has consistently referred to the invasion as a “special military operation” and focused on how Russia is supposedly protecting breakaway regions from Ukrainian aggression. Continue reading…

Kremlin-backed English-language TV station could close if found in breach of impartiality standards

Kremlin-backed television station RT could lose its licence to broadcast in the UK after media regulator Ofcom launched 15 separate investigations into its news coverage of the war in Ukraine.

The English-language channel, once known as Russia Today and fronted by several British presenters and journalists, has repeatedly echoed President Putin’s narrative of the invasion. It has consistently referred to the invasion as a “special military operation” and focused on how Russia is supposedly protecting breakaway regions from Ukrainian aggression.

Continue reading…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *